Když se někdo rozhodne, že si koupí nové auto, čeká ho nelehký úkol. V první řadě je potřeba si ujasnit, v jaké cenové relaci si člověk může auto dovolit. Málokdo dokáže za pár let našetřit stovky tisíc, https://www.novinky.cz/zena/zdravi/459840-idealni-zpusob-hubnuti-deset-tisic-sviznych-kroku-denne.html aby si nové auto mohl dovolit koupit bez úvěru nebo bez leasingu. Přitom právě oba finanční produkty jsou pro mnoho lidí jedinou cestou za novým autem. Pokud má člověk vyřešené finance, může se věnovat té příjemnější stránce – výběru nového auta. Většině lidí by stačilo ojeté, maximálně tři roky staré auto. Mnoho těchto vozidel je stále v záruce, tudíž za nižší cenu koupíte auto, kde máte kryté případné vady.
Nájezdy mohou být rovněž velmi přijatelné. Záleží samozřejmě na tom, jaké auto si kdo vybere. Jsou auta, která jsou velmi populární nejen u fyzických osob, ale i u podnikatelů, kteří je využívají k firemním účelům. Taková vozidla mívají i za pouhé dva roky provozu velmi vysoký nájezd, a je lepší se jim vyhýbat.
Benzín nebo nafta?
Zatímco lidé, kteří jezdí málo, dávají přednost benzinovým motorům, lidé, kteří za volantem tráví podstatně více času, dávají přednost naftě. Už dlouho se ví, že naftové motory bývají koncipované na větší výdrž, a při krátkých trasách motory poměrně trpí. Jenže pokud jezdíte často a k tomu ještě delší trasy, benzín pro vás nebude nejlepší volba. Dieselové motory jsou v poslední době kontroverzním tématem zejména s ohledem na ochranu ovzduší, kdy některé státy v EU zakazují těmto vozidlům vjezd do některých měst. Stále jsou to ale vozidla, která mají skvělý poměr ceny a délky provozu. V souvislosti s ochranou ovzduší se do dieselových motorů montují filtry pevných částic, známé pod zkratkou DPF. Ty mohou poměrně významně snižovat výkon motoru, a proto se mnozí majitelé těchto aut rozhodují pro dpf off. Vypnutí filtru může mít ovšem vliv na úspěch na technické kontrole, proto je lepší nevypínat filtr nastálo.